Ús de galetes

A les webs de SELAE utilitzem cookies pròpies com de tercers per millorar la teva experiència d'usuari, realitzar anàlisis estadístics i oferir-te informació del teu interès. Si continues navegant, entendrem que acceptes el seu us. Si necessites més informació o vols saber com rebutjar-les o eliminar-les, fes clic ací;.

Darrer accés: Sessió: - Darrer accés:

Com verifique la meua identitat?

Preguntes freqüents sobre Verificació documental d'identitat

  • ¿Per què m'he de verificar documentalment per continuar jugant a la web de Loterías y Apuestas del Estado i no quan vaig presencialment a un punt de venda?

    La regulació del joc per Internet de 31 d'octubre de 2018 que afecta els jugadors registrats prèviament al 30 de març de 2019 en qualsevol web de joc en línia amb llicència en vigor (Loterías del Estado, entre ells) així ens ho exigeix. Aquesta normativa no afecta el joc presencial, en el qual no cal estar identificat per participar-hi.



  • He rebut un correu en el qual m'indiquen que he de verificar la meua identitat a la web per poder continuar participant-hi. És cert això?

    S'ha notificat mitjançant correu electrònic i missatges interns a la bústia en el Compte de Joc als nostres jugadors que, a partir de l'1 de gener, la disposició transitòria primera de la regulació del joc per internet de  31 de octubre de 2018  ens obliga a verificar documentalment tots els jugadors que complisquen qualsevol dels següents requisits:


    • Haver realitzat, sumades totes les càrregues, un volum de càrregues de Lotobolsa (compte de joc en Loterías del Estado) que sumin més de 150 € que consten des del 30 de març de 2019 fins a la data en vigor.
    • Fer una descàrrega de fons des de la teva Lotobolsa en el teu compte bancari.
    • Sol·licitar el cobrament d'un premi en el compte bancari.

    En el cas de no complir algun d'aquests requisits, els jugadors poden continuar jugant com fins ara i fins al moment que en complisquen algun.



  • ¿Què vol dir "haver efectuat càrregues a la Lotobolsa per un import conjunt major a 150 € en totes les realitzades des del 30 de març de 2019"?

    La normativa exigeix que el volum total monetari que es pot carregar a la web de joc d'un operador de joc en línia sense haver verificat documentalment les seues dades personals no supere els 150 € des que es va publicar aquesta normativa, la qual cosa va passar el 30 de març de 2019. Així, un jugador que haja realitzat des d'aquesta data 3 càrregues de 50 € (en total 150 €), necessitarà verificar documentalment la seua identitat per poder realitzar una altra càrrega, mentre que si un altre jugador realitza des d'aquesta data 3 càrregues de 49 € (en total 147 €) podrà realitzar encara una altra quarta operació de càrrega per un màxim de 3 € fins que li siga obligatori verificar. En qualsevol dels casos, els diners emmagatzemats en la Lotobolsa es poden apostar sense cap tipus de restricció en qualsevol moment.



  • Vull assegurar la protecció de les meues dades personals. Està en consonància la verificació d'identitat amb els meus drets de protecció de dades?

    Ací tens tota la informació sobre protecció de dades al respecte.

    Cal anotar en particular que:
    - Les imatges de DNI i imatges/vídeo de rostre s'empren per verificar la seua coincidència entre elles i assegurar el joc responsable, mitjançant un procés d'anàlisi biomètric que requereix el seu consentiment (consulteu la informació anterior de protecció de dades en un altre cas) i s'emmagatzemen segons estipula la normativa.
    - Sempre pots exercir un dret de supressió, que comportaria el bloqueig de les dades (suspensió de tot tractament excepte aquells derivats d'obligació / de defensa legal), i posterior eliminació irreversible definitiva després dels terminis de conservació establerts, si bé aquest bloqueig comporta baixa en el servici. Mantenir el servici actiu és incompatible amb la supressió de les dades.
  • ¿Em puc verificar a través del meu ordinador personal o he d'utilitzar exclusivament un mòbil?

    El procés de verificació documental d'identitat automatitzat exigeix la realització d'un vídeo per garantir que qui ho realitza és el propietari del document que s'aporta i a més les dades d'aquest document coincideixen amb les dades registrades a la nostra web.  Els ordinadors personals actualment en general no disposen de càmeres prou sofisticades per garantir una gravació de vídeo que assegure els mínims requerits perquè el procés finalitzi correctament de manera reeixida. No obstant això, si desitges utilitzar el teu ordinador a la pantalla de dades personals et proporcionem un enllaç a un mètode alternatiu de verificació.



  • No tinc telèfon amb connexió a Internet. Com puc solucionar l'enviament de dades?

    En aquests casos, cal accedir a www.loteriasyapuestas.es   amb un mòbil amb accés a Internet (encara que no siga el propietari) i autenticar-se amb les dades personals a la nostra web per accedir al procés i finalitzar-lo convenientment. Aquest procés es pot realitzar amb pràcticament qualsevol dispositiu mòbil o Tablet amb accés a Internet, ja sigui IOS o Android.



    ¿Per què a més del DNI/NIE he de fer-me un vídeo de la cara?

    Amb la documentació només podem assegurar que les teues dades són correctes, però no podríem garantir que eres realment el propietari del document i no hi ha suplantació d'identitat. Mitjançant el vídeo comprovarem aquests aspectes (a partir de la revisió de la foto del DNI/NIE amb una imatge extreta del vídeo). Aquest tractament biomètric de les teues dades ens ajuda a protegir-te com a consumidor, i especialment a evitar que hi juguen menors i jugadors amb consums excessius.



    Tinc un Iphone. Com em verifico?

    Tens dues maneres per escollir:

    • Tot i que no és imprescindible, la manera més ràpida és descarregant-te  l'App oficial de Loterías d'Apple Store (“Loterías y Apuestas del Estado”) i realitzant el procés des de l'enllaç a "Veure perfil" disponible al menú i prement "Verificar Identitat".
    • També pots verificar-te accedint amb el teu navegador habitual (preferiblement Chrome o Safari) a la nostra pàgina web www.loteriasyapuestas.es, autenticant-te i accedint al menú de "Dades personals" al botó de "Verificar identitat" per iniciar el procés.

  • Tinc un Iphone. Com obtinc l'APP oficial de Loterías?

    Només cal accedir a Apple Store, buscar, descarregar i instal·lar la nostra App ("Loterías y Apuestas del Estado"). L'enllaç també es troba disponible al nostre web, peu de pantalla  ("Disponible a l'App Store").

  • Tinc un Android. Com em verifico?

    Tens dues maneres per escollir:

    • Tot i que no és imprescindible, la manera més ràpida és descarregant-te el fitxer que conté la nostra App oficial de Loterías des del peu de pantalla de la nostra web ("Disponible per Android") i prement el botó "Per a Android". Després cal instal·lar el fitxer descarregat executant-lo, tenint en compte que el sistema Android t'avisarà (i hauràs d'acceptar-lo) que el programari prové de "Fonts desconegudes" perquè no s'ha descarregat des de Google Play. Loterías del Estado garanteix que la nostra App oficial, descarregada des de la nostra pàgina, és completament segura i no conté cap programari que puga posar en risc el teu mòbil Android, de manera que pots realitzar el procés d'instal·lació sense por en aquest sentit. Una vegada instal·lada l'App, hauràs de realitzar el procés de verificació documental accedint des de l'enllaç "Veure perfil", disponible al menú, i prement "Verificar Identitat".
    • També pots verificar-te accedint amb el teu navegador habitual (preferiblement Chrome o Safari) a la nostra pàgina web www.loteriasyapuestas.es,  autenticant-te i accedint al menú de "Dades personals" al botó de "Verificar identitat" per iniciar el procés.

  • Tinc un Android. Com obtinc l'APP oficial de Loterías?

    Només has d'accedir al nostre web www.loteriasyapuestas.es, i baixar fins al peu de pantalla, on veuràs l'enllaç "Disponible per a Android".. Prement-lo accediràs a la pàgina de descàrregues de la nostra App oficial, i en prémer el botó "Per a Android" començarà la descàrrega de l'arxiu que conté la nostra App oficial per a Android.

    Una vegada descarregat, hauràs de buscar el fitxer en el teu telèfon per executar-lo i començar la instal·lació de l'App. Tingues en compte que prèviament a la instal·lació el sistema operatiu Android t'indicarà que aquest programari prové de "fonts desconegudes", atés que no s'ha descarregat des de Google Play. Hauràs d'acceptar la instal·lació perquè continue i finalitze.

    Loterías del Estado garanteix que la nostra App oficial, descarregada des de la nostra pàgina, és completament segura i no conté cap programari que puga posar en risc el teu mòbil Android.



  • Tinc un Android i no aconseguisc descarregar-me l'APP perquè dona molts avisos d'error. Com puc fer-ho?

    En instal·lar el fitxer que conté la nostra App i executar-lo per instal·lar-lo, has de ser acurat i contestar les preguntes que et realitza el sistema operatiu Android per indicar que confies en el programari que estàs instal·lant. Si salves aquest pas, la instal·lació de l'App es realitza sense dificultat automàticament, simplement sol·licitant-te autorització per accedir a la teua càmera (per realitzar la verificació documental), el micròfon (per poder jugar mitjançant la veu) i el dispositiu GPS (per controlar que hi accedeixes des d'Espanya).



  • No vull utilitzar l'App oficial, com em verifique en aquest cas? 

    Si utilitzes el teu mòbil, pots iniciar tenint a mà el DNI/NIE i entrant amb un navegador a la pàgina de Dades Personals i prement el botó "Verificar des del mòbil". Recorda que en aquest cas hauràs de permetre al teu navegador (aconsellem Chrome o Safari) que puga utilitzar el dispositiu de càmera del teu telèfon (ja que necessitarem realitzar sengles fotos del teu DNI i un vídeo del teu rostre per garantir que ets el propietari del document que es presenta). Per atorgar aquests permisos, abans d'entrar a la nostra web hauràs d'accedir a "Ajustaments" del teu telèfon, i en l'opció de "Aplicacions" seleccionar el teu navegador. Una vegada seleccionat, veuràs l'opció de "Permisos", on hauràs d'afegir la "Càmera" per poder utilitzar-la en el procés de verificació. També amb el mòbil o amb un ordinador personal pots iniciar el procés prement l'enllaç alternatiu de verificació manual que apareix també a la pàgina de Dades Personals. En aquest cas et demanarem que adjuntes tres arxius: un amb l'anvers del teu DNI/NIE, un altre amb el revers del teu DNI/NIE i un tercer amb una fotografia del teu rostre.

  • He pujat el meu document d'identitat (anvers i revers) a la plataforma i el xicotet vídeo sol·licitat i malgrat això no aconseguisc verificar-me.

    Els problemes principals solen ser a causa de dos motius:

    • La mala qualitat de la fotografia realitzada a l'anvers del teu document, que no permet visualitzar correctament la teua fotografia (potser perquè hi ha reflexos de llums que incideixen directament o per un context de penombra).
    • La mala qualitat del vídeo realitzat, que igualment no permet confirmar que la persona que està realitzant el vídeo és la mateixa que la que es recull en la documentació. Sol ser a causa de vídeos borrosos o desquadrats que no enfoquen la cara, o una situació de mala lluminositat en l'enfocament.

    En qualsevol dels casos et recomanem que faces el procés en un lloc ben il·luminat i sense llums directes que puguen provocar reflexos indesitjats.



  • Sóc estranger resident a Espanya amb targeta d’identitat o passaport en vigor. Com puc verificar la meua identitat a la web?

    Actualment, si no disposes d’un DNI, però sí d’una targeta d’identificació d’estrangers, pots seguir el mateix procés. En cas que només tingues la targeta de residència i el passaport en vigor, hauràs de verificar-los manualment aportant aquesta documentació i una fotografia en format .jpg, .jpeg, .png, .gif.



  • Sóc ciutadà de la UE resident a Espanya però no tinc targeta d'identitat d'estranger ni passaport en vigor. Com puc verificar la meua identitat al web?

    En el cas que només tingues la targeta de residència, l'hauràs d'aportar juntament amb el teu Document Nacional d'Identitat del país d'origen juntament amb una fotografia en format .jpg, .jpeg, .png, .gif i amb una mida inferior als 20 MB a la bústia verificacion.identidad@selae.es  i esperar uns quants dies que et verifiquem.



  • ¿Puc parlar amb algú per rebre ajuda durant el procés?

    Per descomptat, sempre pots telefonar-nos al telèfon 900 29 41 05 i mirarem d'ajudar-te a completar el procés de verificació documental de forma satisfactòria i ràpida.