Darrer accés: Sessió: - Darrer accés:

Com verifique la meua identitat?

PREGUNTES FRECÜENTS SOBRE VERIFICACIÓ DOCUMENTAL D'IDENTITAT

Per què he de verificar-me documentalment per a continuar jugant en la web de Loterías y Apuestas del Estado i no quan vaig presencialment a un punt de venda?

La regulació del joc per Internet de 31 d'octubre de 2018  que afecta els jugadors registrats prèviament al 30 de març de 2019 en qualsevol web  de joc en línia amb llicència en vigor (Loterías del Estado entre elles) així ens ho exigeix, atés que és requisit imprescindible estar identificat per a participar en el joc en línia a Espanya. Aquesta normativa no afecta al joc presencial on no és necessari identificar-se per a participar.

He rebut un correu indicant-me que he de verificar la meua identitat registrada en la web per a poder continuar participant. És això cert?

En el cas que complisca algun dels següents requisits, ha de verificar documentalment la seua identitat per a poder continuar participant en el joc en línia: 

  • Haver realitzat, sumades totes les operacions, un volum de càrregues de lotobossa (compte de joc en Loterías del Estado) que sumen més de 150 € explicant-se des del 30 de març de 2019 fins a la data en vigor.
  • Voler realitzar una descàrrega de fons des de la seua lotobossa al seu compte bancari.
  • Sol·licitar el cobrament d'un premi en el seu compte bancari registrat..
  • Haver-se arribat a la data de caducitat d'algun dels documents presentats anteriorment per a verificar documentalment la seua identitat.

A més SELAE podrà requerir que existisca una verificació documental d'identitat exitosa i recent en aquells casos que considere necessaris en les seues accions de lluita contra el frau i el blanqueig de capitals.

¿Què vol dir "haver efectuat càrregues a la Lotobolsa per un import conjunt major a 150 € en totes les realitzades des del 30 de març de 2019"?

La normativa exigeix que el volum total monetari que es pot carregar a la web de joc d'un operador de joc en línia sense haver verificat documentalment les seues dades personals no supere els 150 € des que es va publicar aquesta normativa, la qual cosa va passar el 30 de març de 2019. Així, un jugador que haja realitzat des d'aquesta data 3 càrregues de 50 € (en total 150 €), necessitarà verificar documentalment la seua identitat per poder realitzar una altra càrrega, mentre que si un altre jugador realitza des d'aquesta data 3 càrregues de 49 € (en total 147 €) podrà realitzar encara una altra quarta operació de càrrega per un màxim de 3 € fins que li siga obligatori verificar. En qualsevol dels casos, els diners emmagatzemats en la Lotobolsa es poden apostar sense cap tipus de restricció en qualsevol moment.

Està d'acord la verificació d'identitat amb els meus drets de protecció de dades?

Aquest procés compleix amb la normativa de protecció de dades. En particular s'ha de prestar atenció a:

  • Les imatges de DNI i imatges/vídeo de rostre s'empren per a verificar la seua coincidència entre elles i assegurar el joc responsable per al compliment d'una obligació legal, mitjançant un procés d'anàlisi biomètrica "un a un" que  no requereix el seu consentiment. 
  • Sempre pot exercir un dret de supressió, que comportaria bloqueig de les dades (suspensió de tot tractament excepte aquells derivats d'obligació/defensa legal), i posterior eliminació irreversible definitiva després dels terminis de conservació establits, si bé aquest bloqueig comporta baixa en el servei. Mantindre el servei actiu és incompatible amb la supressió de les dades.

Puc verificar-me a través del meu ordinador personal o he d'utilitzar exclusivament un mòbil?

És possible verificar-se documentalment a través d'un ordinador personal, seguint el procediment establit per a això i accessible des del menú Les meues Dades -> Dades personals. Aquest procediment és manual i requereix la pujada de la documentació a la web de SELAE a través d'un formulari.

A través del mòbil el procés és automatitzat (atés que aquest tipus de dispositius solen incorporar càmeres més sofisticades i amb millors prestacions que les dels ordinadors personals, garantint-se uns mínims perquè el procés finalitze amb èxit) incloent escanejos de la documentació que es pugen directament a la web o a l'App oficial de venda de SELAE.

No tinc telèfon amb connexió a Internet. Com puc solucionar l'enviament de dades?

En aquests casos, cal accedir a www.loteriasyapuestas.es   amb un mòbil amb accés a Internet (encara que no siga el propietari) i autenticar-se amb les dades personals a la nostra web per accedir al procés i finalitzar-lo convenientment. Aquest procés es pot realitzar amb pràcticament qualsevol dispositiu mòbil o Tablet amb accés a Internet, ja sigui IOS o Android.

Per què a més del DNI/NIE sol·liciten que realitze un vídeo on aparega la meua cara?

Amb la documentació només podem assegurar que les teues dades són les correctes contrastant-les amb les dades que tenim registrades en el teu compte de joc, però no podríem garantir que eres realment el propietari del document que realitza l'acció i que no existeix per tant suplantació d'identitat. Mitjançant el vídeo comprovarem aquests aspectes (a partir de la revisió mèdica de la foto del DNI/NIE amb una imatge extreta del vídeo). Aquest tractament biomètric de les teues dades ens ajuda a protegir-te com a consumidor, i especialment a evitar el joc de menors i jugadors amb consums excessius.

Tinc un Iphone. Com em verifico?

Tens dues maneres per escollir:

  • Tot i que no és imprescindible, la manera més ràpida és descarregant-te  l'App oficial de Loterías d'Apple Store (“Loterías y Apuestas del Estado”) i realitzant el procés des de l'enllaç a "Veure perfil" disponible al menú i prement "Verificar Identitat".
  • També pots verificar-te accedint amb el teu navegador habitual (preferiblement Chrome o Safari) a la nostra pàgina web www.loteriasyapuestas.es, autenticant-te i accedint al menú de "Dades personals" al botó de "Verificar identitat" per iniciar el procés.

Tinc un Iphone. Com obtinc l'APP oficial de Loterías?

Només cal accedir a Apple Store, buscar, descarregar i instal·lar la nostra App ("Loterías y Apuestas del Estado"). L'enllaç també es troba disponible al nostre web, peu de pantalla  ("Disponible a l'App Store").

Tinc un Android. Com em verifico?

Tens dues maneres per escollir:

  • Tot i que no és imprescindible, la manera més ràpida és descarregant-te el fitxer que conté la nostra App oficial de Loterías des del peu de pantalla de la nostra web ("Disponible per Android") i prement el botó "Per a Android". Després cal instal·lar el fitxer descarregat executant-lo, tenint en compte que el sistema Android t'avisarà (i hauràs d'acceptar-lo) que el programari prové de "Fonts desconegudes" perquè no s'ha descarregat des de Google Play. Loterías del Estado garanteix que la nostra App oficial, descarregada des de la nostra pàgina, és completament segura i no conté cap programari que puga posar en risc el teu mòbil Android, de manera que pots realitzar el procés d'instal·lació sense por en aquest sentit. Una vegada instal·lada l'App, hauràs de realitzar el procés de verificació documental accedint des de l'enllaç "Veure perfil", disponible al menú, i prement "Verificar Identitat".
  • També pots verificar-te accedint amb el teu navegador habitual (preferiblement Chrome o Safari) a la nostra pàgina web www.loteriasyapuestas.es,  autenticant-te i accedint al menú de "Dades personals" al botó de "Verificar identitat" per iniciar el procés.

Tinc un Android. Com obtinc l'APP oficial de Loterías?

Només has d'accedir al nostre web www.loteriasyapuestas.es, i baixar fins al peu de pantalla, on veuràs l'enllaç "Disponible per a Android".. Prement-lo accediràs a la pàgina de descàrregues de la nostra App oficial, i en prémer el botó "Per a Android" començarà la descàrrega de l'arxiu que conté la nostra App oficial per a Android.

Una vegada descarregat, hauràs de buscar el fitxer en el teu telèfon per executar-lo i començar la instal·lació de l'App. Tingues en compte que prèviament a la instal·lació el sistema operatiu Android t'indicarà que aquest programari prové de "fonts desconegudes", atés que no s'ha descarregat des de Google Play. Hauràs d'acceptar la instal·lació perquè continue i finalitze.

Loterías del Estado garanteix que la nostra App oficial, descarregada des de la nostra pàgina, és completament segura i no conté cap programari que puga posar en risc el teu mòbil Android.

Tinc un Android i no aconseguisc descarregar-me l'APP perquè dona molts avisos d'error. Com puc fer-ho?

En instal·lar el fitxer que conté la nostra App i executar-lo per instal·lar-lo, has de ser acurat i contestar les preguntes que et realitza el sistema operatiu Android per indicar que confies en el programari que estàs instal·lant. Si salves aquest pas, la instal·lació de l'App es realitza sense dificultat automàticament, simplement sol·licitant-te autorització per accedir a la teua càmera (per realitzar la verificació documental), el micròfon (per poder jugar mitjançant la veu) i el dispositiu GPS (per controlar que hi accedeixes des d'Espanya).

No vull utilitzar l'App oficial, com em verifique en aquest cas? 

Si utilitzes el teu mòbil, pots iniciar tenint a mà el DNI/NIE i entrant amb un navegador a la pàgina de Dades Personals i prement el botó "Verificar des del mòbil". Recorda que en aquest cas hauràs de permetre al teu navegador (aconsellem Chrome o Safari) que puga utilitzar el dispositiu de càmera del teu telèfon (ja que necessitarem realitzar sengles fotos del teu DNI i un vídeo del teu rostre per garantir que ets el propietari del document que es presenta). Per atorgar aquests permisos, abans d'entrar a la nostra web hauràs d'accedir a "Ajustaments" del teu telèfon, i en l'opció de "Aplicacions" seleccionar el teu navegador. Una vegada seleccionat, veuràs l'opció de "Permisos", on hauràs d'afegir la "Càmera" per poder utilitzar-la en el procés de verificació. També amb el mòbil o amb un ordinador personal pots iniciar el procés prement l'enllaç alternatiu de verificació manual que apareix també a la pàgina de Dades Personals. En aquest cas et demanarem que adjuntes tres arxius: un amb l'anvers del teu DNI/NIE, un altre amb el revers del teu DNI/NIE i un tercer amb una fotografia del teu rostre.

He pujat el meu document d'identitat (anvers i revers) a la plataforma i el xicotet vídeo sol·licitat i malgrat això no aconseguisc verificar-me.

Els problemes principals solen ser a causa de dos motius:

  • La mala qualitat de la fotografia realitzada a l'anvers del teu document, que no permet visualitzar correctament la teua fotografia (potser perquè hi ha reflexos de llums que incideixen directament o per un context de penombra).
  • La mala qualitat del vídeo realitzat, que igualment no permet confirmar que la persona que està realitzant el vídeo és la mateixa que la que es recull en la documentació. Sol ser a causa de vídeos borrosos o desquadrats que no enfoquen la cara, o una situació de mala lluminositat en l'enfocament.

En qualsevol dels casos et recomanem que faces el procés en un lloc ben il·luminat i sense llums directes que puguen provocar reflexos indesitjats.

Sóc estranger resident a Espanya amb targeta d’identitat o passaport en vigor. Com puc verificar la meua identitat a la web?

Actualment, si no disposes d’un DNI, però sí d’una targeta d’identificació d’estrangers, pots seguir el mateix procés. En cas que només tingues la targeta de residència i el passaport en vigor, hauràs de verificar-los manualment aportant aquesta documentació i una fotografia en format .jpg, .jpeg, .png, .gif.

Sóc ciutadà de la UE resident a Espanya però no tinc targeta d'identitat d'estranger ni passaport en vigor. Com puc verificar la meua identitat al web?

En el cas que només tingues la targeta de residència, l'hauràs d'aportar juntament amb el teu Document Nacional d'Identitat del país d'origen i una fotografia en format .jpg, .jpeg, .png, .gif i amb una mida inferior als 20 MB a través del nostre formulari de contacte (opció "11.-Verificació documental d'identitat") i esperar uns quants dies que et verifiquem..

¿Puc parlar amb algú per rebre ajuda durant el procés?

Per descomptat, sempre pots telefonar-nos al telèfon 900 29 41 05 i mirarem d'ajudar-te a completar el procés de verificació documental de forma satisfactòria i ràpida.